„Sri Lanka 03.2023”

Przyszedł czas na podsumowanie naszego pobytu na Sri Lance w marcu 2023 roku.

Na wstępie zapraszam Was na nasz film na YouTube, dla tych co wolą oglądać niż czytać!

Kliknij tutaj

Lecieliśmy z Tui Polska i tutaj ogólnie prawie wszystko jak zawsze bezproblemowo, choć mam małe zastrzeżenie do oszukiwania klientów na lotach, u nas w tym przypadku na locie powrotnym, zmiana linii Emirates na FlyDubai… Kupowaliśmy specjalnie loty w obie strony liniami Emirates, tak nam doradzono. Faktycznie jeśli polecicie jedynymi i drugimi zobaczycie jaka kolosalna różnica jest pomiędzy tymi dwoma liniami. Okazało się finalnie, że na locie powrotnym trasa Dubaj – Warszawa pomimo podpisanej umowy, lecimy FlyDubai. Po powrocie biuro Tui Polska wyjaśniło nam ten myk, czyli zmiany na gorszą linię, a mianowicie słuchajcie, abyście na zaś byli świadomi, nie jak my i przedstawiciele biura lokalnego, dowiadywali się po fakcie. Kupując linie Emirates musicie wczytać się dokładne w regulamin przelotów! Okazuje się, że Emirates to nie zawsze Emirates, niektóre loty nazywają się Emirates ale mają inne oznaczenie numeryczne z przodu i to FlyDubai ale sprzedawany jako Emirates. Niezły wał, nieprawdaż, ze stronu Tui Polska? Czemu nie nazywają tych lotów FlyDubai – bo takie też mają w swojej ofercie, tylko piszą Emirates, a jak doczytasz szczegóły poznasz prawdę. Jak dla mnie to oszukiwanie klientów, nawet przedstawiciele lokalnego biura o tym nie wiedzieli.. ale spokojnie to JEDYNYE zastrzeżenie do tego urlopu. Reszta była już idealna 😀

1b
10b

Hotel wybraliśmy Riu Sri Lanka i to był strzał w 10! Hotel położony przy pięknej, szerokiej i dzikiej plaży, jest nowoczesny, zadbany. Warto wybrać opcję pokoju z widokiem na ocean, czeka Was wtedy niesamowite wrażenie budząc się rano oraz bajeczne widoki zachodu słońca! Jedzenie urozmaicone, świeże, naprawdę bardzo dobre, dla każdego coś dobrego, a przy tym też wyśmienity wybór kuchni lokalnej. Podczas pobytu możecie również korzystać z restauracji a’la carte, zapisujecie się do nich przez aplikację Riu, korzystaliśmy z tej opcji i polecamy Wam wypróbować. Hotel posiada dwa super usytuowane baseny, w tym jeden tylko dla dorosłych, a przy każdym macie dostępne bary. Do obsługi i życzliwości personelu nie można się nic doczepić, wszyscy bardzo przyjaźni i nie dający po sobie odczuć, jak przykładowo w Egipcie, że oczekują za wszystko tipa. Aczkolwiek mieszkańcy tego kraju to naprawdę biedni ludzie, więc jak macie możliwość zostawcie im przysłowiowego. „dolca”, naprawdę to docenią szczerą wdzięcznością.

Z całym personelem dogadacie się bez problemu po angielsku, w tych czasach te rejony świata oblegane są przez Rosjan, 80% turystów to oni i w tym hotelu było tak samo. Ogólnie człowiek jak człowiek, nie każdy jest za wojną, a nie jego wina, że urodził się gdzie się urodził i władza jest jaka jest… nie przeszkadzali oni innym turystom, jedno co mogło drażnić w hotelu, że czasem animacje były nastawione typowo i wyłącznie pod nich – po rosyjsku. W tak prestiżowej sieci hoteli, było to dla nas sporym zakończeniem.

Wykupiliśmy sobie 4 dni wycieczek z indywidualną opieką Shanoi’a z firmy Yashin Holiday Tours. OGROMNIE Wam go polecam i z całego serducha! Zapamiętajcie lecąc na Sri Lankę, nie zwiedzajcie z naszymi biurami, warto dać zarobić lokalnym! A oni biorą za takie same wycieczki, a nawet lepsze, 50% ceny – serio! Do tego w tej cenie macie indywidualne zwiedzanie, a nie masówkę autokarem na 50 osób… my zwiedzaliśmy naszą 5 osobową ekipą, w swoim tempie i jak chcieliśmy, edytowaliśmy program w dogodnym momencie, jedliśmy w uroczych lokalnych knajpkach, a przewodnik Shanoi był tak życzliwym i ciepłym człowiekiem, że na długo zostanie w naszych wspomnieniach! Do dnia dzisiejszego utrzymujemy z nim kontakt.

Mieliśmy trzy dni typowego zwiedzania od bladego świtu do nocy… a i tak zostało nam naprawdę wiele miejsc których nie zobaczyliśmy! Była Lwia Skała, świątynia Dambulla, safari w parku narodowym, mycie słoni, pola herbaty, rejs po rzece, kopalnia kamienia księżycowego, Coconut hill, port Galle i wiele innych niesamowitych miejsc. Shanoi z Yashin Holiday Tours przedstawi Wam swoją propozycję planu zwiedzania i dostosuje ją do tego czego Wy oczekujecie 🙂 Jeśli potrzebujecie porady to piszcie o szczegóły.

Jeden dzień, jak zawsze – o ile jest możliwość,  poświęciliśmy na nurkowanie i to było również super doświadczenie. Trafiliśmy na centrum nurkowe oddalone od hotelu o 30 minut, Blue Deep Diving przy Hikkaduwa Beach. Zawiózł nas tam Shanoi bo ten dzień miał również dla nas zarezerwowany. Odbyliśmy dwa nurki, na wrakach 100 letnich statków. Warunki nie były łatwe, ogromne fale, prądy podwodne – ale wrażenia niesamowite!

W inny dzień z kolei na własną rękę pojechaliśmy na małą okoliczną wycieczkę tuk-tuk’ami, których kierowców poznaliśmy przy plaży hotelowej. Zachęcam Was do tej formy zwiedzania i zaufania tym ludziom. Za naprawdę drobne pieniądze zabiorą Was w super miejsca, bez popędzenia. Byliśmy w lokalnej farmie żółwi, w której na koniec mieliśmy niesamowitą przyjemność wypuszczać małe żółwiki do oceanu. Cudowne przeżycie, które pozostanie z nami na długi czas, do tego przy urokliwym zachodzie słońca.

Jeśli macie jakieś pytanie odnośnie Sri Lanki, kosztów, dokładnego planu zwiedzenia to zapraszam do kontaktu na prv. 🙂