„Maroko 07.2023”

Czas podsumować nasz urlop w Maroko💞

Tym razem lecieliśmy z biurem Exim Tours, wybraliśmy je ze względu na konkurencyjną cenę, było ok, ale jak zwykle z ceną idzie jakość, pamiętajmy o tym😅 To nie były nasze pierwsze wakacje z nimi, lata temy zlataliśmy razem Wyspy Kanaryjskie. Niestety z upływem lat ich aplikacja, a raczej strona stworzona dla klientów z ich rezerwacjami woła o pomstę do nieba, jest raczej bezużyteczna. Do tego w naszym wypadku zostaliśmy zapomnieni przez rezydenta czy też biuro z kartą informacyjną o powrocie, co stwarzało małe utrudnienia na powrocie;) Jeśli chodzi o odprawę przez biuro – bo tutaj ono to czyni, to pierwszy raz od lat mieliśmy jako rodziny tak rozdzielone miejsca w samolotach. To małe szczegóły jednak wpływają na komfort podróży, jednak jak wspomniałam wyżej jakość – cena, w związku z tym na te szczegóły trzeba patrzeć z przymróżeniem oka, ale ja zawsze daję Wam znać dokładnie co i jak, więc musiałam Wam opisać te niuanse. Jeśli chcielibyście lecieć z Exim Tours to polecam w Tarnowie biuro w Galerii Gemini, tym razem skorzystaliśmy z ich obsługi.

Spaliśmy w Riu Tikida Dunas, i jak zwykle ta sieć nas nie zawiodła- polecam hotel👏 Pełen profesjonalizm przez cały pobyt, a do tego dostaliśmy pokoje w budynku w pierwszej lini brzegowej, budziliśmy się z widokiem na ocean – bajka, lepiej trafić nie mogliśmy w tym hotelu! Obsługa bardzo sympatyczna, a animatorzy zabawni i starający się z każdym pogadać i wciągnąć do zabawy. Hotel jest bardzo zielony i posiada 3 klimatyczne baseny, dwie restauracje a’la carte, klasycznie w tej sieci do każdej możecie udać się po wcześniejszej rezerwacji raz w tygodniu bez dopłat, warto je odwiedzić.

Minus to leżaki przy basenach, niby nie można ich rezerwować, jednak nawet jadąc na wycieczkę o 7 rano, widzieliśmy, że większość była już zaklepana. Mimo to bez stresu, obsługa poproszona wyczaruje kolejne i postara się znaleść na nie miejsce:) Hotel położony jest przy plaży, na którą trzeba przejść spokojną promenadą i na plaży ma też wydzieloną swoją strefę. Jeśli chodzi o plażę czy też spacer samą promenadą, jest bezpiecznie, nikt nie męczy i zbytnio nie zaczepia, pełna kultura.

Jeśli chodzi o nasze aktywności podczas wyjazdu to odbyliśmy dwie całodniowe wycieczki z Maroko z Abdulem, jeden wypad samodzielny taksówką oraz przejażdżkę na skuterkach wodnych, poza tym był totalny relaks w hotelu💞

Jeśli mowa o wycieczkach, to z czystym sumieniem polecamy Maroko z Abdulem, nie ma co się pchać na wycieczki z biura tzw. masówki po kilkadziesiąt osób, tutaj macie wypad busem, spokojnie i co ważne z prawdziwym Marokańczykiem mówiącym w naszym języku, lub jego żoną Polką😃 Wybraliśmy: LEGZIRA-MASSA-TIZNIT oraz MARRAKESZ, to dwie od rana do wieczora wycieczki, świetnie zaplanowane, ukazujące nam barwne Maroko. Obie dokładnie według programu możecie obejrzeć na moim Instagramie w zapisanych relacjach!

MARRAKESZ wycieczka program:

• Maczet i ogród Alkoutoubia
  •  Stare miasto – Bab Agnaou.
  •  Imellah – dzielnica żydowska
  •  Medrasa Ben Josef
  •  Spacer po Medinie, stare miasto – Souk
  •  obiad w restauracji, lokalne danie w Tadzin oraz kuskus z warzywami. deser i herbata Marokańska
  •  wizyta w Aptece, lokalne wyroby – olejek arganowy, opuncja, przyprawy, herbata prezentacja
  •  wizyta na Placu Jamaa El Fna czas wolny.

LEGZIRA-MASSA-TIZNIT  program wycieczki:

Wyprawa na południe ukazująca prawdziwe życie Maroka.

• zaczynamy od Massa, zbiornik retencyjny w górach Antyatlas
  • Mini Sahara
  • Tiznit – miasto srebra i ceramiki, zwiedzanie Medyny – Souk. Wizyta w warsztacie srebra
  •  Legzira – obiad w restauracji na plaży
  •  dzika plaza – słynne tuki skalne, czas wolny
  • wizyta w kooperatywy kobiet *Argan

Skutery wodne znajdują się zaraz obok hotelu przy plaży po prawej stronie, w sezonie są mocno oblegane, ale warto skorzystać. Warto również podejść wcześniej umówić na odpowiednią godzinę, aby nie czekać w kolejce. Ocean jest cieplutki, więc nie ma co się obawiać upadku do zimnej wody 😉

Taksówki w Maroko nie są drogie, a taksówkarz spod hotelu zawożący nas na wzniesie – super punkt widokowy na całe miasto, Agadir Oufella, czeka cały czas spokojnie na parkingu i odwozi później do hotelu w cenie za 6 osób 15 euro! Nie mam tutaj limitu czasowego, można spokojnie spacerować i podziwiać widoki. Na tą górkę możecie również wjechać kolejką linową z centrum miasta, jednak my nie skorzystaliśmy z tej opcji.

Maroko zaskoczyło mnie bardzo, spokojem, serdecznością i otwartością na inne kultury, religie czy odmienny wygląd. Posmakowała mi również ich kuchnia, której takiej tradycyjnej prawdziwej mogliśmy skosztować na wycieczkach. Sądzę, że kiedyś tu wrócimy zwiedzić kolejne miejsca bo tydzień to stanowczo za mało na tej kraj!

Klasycznie jeśli macie jakieś szczegółowe pytania piszcie na prv😀

No i klasycznie wpadajcie na relacje na IG bo w nich macie szczegółowo zawsze nasze podróże zrelacjonowane.