„Hurghada – dla nurków”

Czas podsumować nasz kwietniowy wypad nurkowy do Hurghady🤿
Wybraliśmy się tam 14-21.04.2024 roku.

Był to nasz pierwszy wyjazd tego typu, z całą ekipą nurków, zaplanowanymi prawie codziennie zejściami pod wodę. Podczas tygodniowego pobytu przeważnie 4-5 dni każdy z nas był pod wodą – świetne nowe doświadczenie.

Lecieliśmy kolejny raz z biurem Tui Gemini Tarnów – jak zwykle miła obsługa. Lot odbywał się z Enter Air, wszystko czasowo, bez opóźnień. W tym samym czasie z innych biur leciała reszta ekipy na nasz wspólny wyjazd, jedynie nasze było według rozpiski planowo. Pierwszy raz dokupowaliśmy bagaż sportowy na sprzęt nurkowy i zaskoczyła nas szybka i bezproblemowa obsługa tego tematu oraz niewygórowana cena za taki dodatek👏 Za 150 zł w jedną stronę i mamy na sprzęt 32 kilo, zmieściliśmy się w ten bagaż we dwoje (skrzydła, pianki, buty, maski, komputery, latarki) Firma TUSA zapewniła nam komfortową i bardzo poręczną torbę na ten wyjazd – dziękujemy!

Spaliśmy w Arabia Azur Resort cóż tutaj muszę przyznać, że hotel ma urocze plaże z fajnymi zatoczkami i piękną krystaliczną wodą oraz piękny cypel, ale jest typowo dla naprawdę niewymagających klientów, którzy raczej traktują go jako bazę wypadową na wycieczki lub nurkowania, niż hotel który zapewni super animacje i pyszne jedzenie… Animacji praktycznie nie ma – fitness w wodzie i Zumba tyle w ciągu dnia, jedzenie bardzo słabe i mało urozmaicone, a wybór również bardzo ograniczony. Chyba pierwszy raz nie groziło mi przytycie na wakacjach, a wręcz w drugą stronę. Polecamy Wam natomiast restaurację a’la carte tutaj dostaniecie naprawdę pyszne jedzenie – za dodatkową opłatą, hotel nie ma opcji jak większość, że raz w tygodniu a’la carte jest za darmo do przetestowania, lecz mimo to warto ją wypróbować, nie zawiedzie Was!

Drinki są jak najbardziej w porządku – nierozwodnione, pokoje czyste i woda dostarczana codziennie, jak i inne napoje, które ubywały z lodówki. Obsługa miła jednak wszyscy bardzo nastawieni na napiwki za każdą „piedołę” – dawno już tak nie miałam w Egipcie i odwykłam od takiego podejścia, wymuszania na siłę.

Dla nas tym razem liczyło się, że mięliśmy rzut beretem z niego do portu i do zaprzyjaźnionej bazy nurkowej na nasze szczęście😁 Ten urlop różnił się od poprzednich ponieważ większość czasu spędzielniśmy go pod wodą🙈 doceniając piękno Egiptu pod powierzchnią, a to za sprawą organizacji przez Aquarius Szkoła Nurkowa  takiego wypadu❤️ Przyznam, że tak mi się spodobało, że liczę na kolejne wspólne wyjazdy❗️

Nurkowaliśmy na miejscu z  Diving Star, to oni zapewniali nam codziennie łódź, wyżywienie i pełną opiekę przed i podczas nurkowania. Szczerze powiedziawszy dawno nie czułam się tak zaopiekowana podczas nurkowań jak z nimi, pełen profesjonalizm, mega sympatyczna obsługa, która starała się pod każdym względem, abyśmy byli zadowoleni😁

Przylecieliśmy w niedzielę rano i już w poniedziałek o 8:30 cała ekipa, około 40 nurków wyjechała na pierwsze nury😁 Ja nurkowałam do czwartku, czyli 4 dni pod rząd i zostawiłam sobie dwa ostatnie przed wylotem na relaks w hotelu😅

Zaliczyłam 7 nurkowań, w tym dwa głębokie czyli sięgające do 30 metrów– bo takie mam uprawienia na ten moment😅 i na 30 metrach widziałam pierwszy raz w życiu żyjącego sobie spokojnie na wolności rekina😍 Jest to  naprawdę niesamowite przeżycie.

Nasze punkty nurkowe jakie mieliśmy możliwość zobaczyć to: Marsa Abu Galawa, Fanous East, Fanous West, El Erug – Military Museum, Carless Reef, Turft El Shahed, Shaab Sabina, El Fanadir – kliknij w nazwę aby zobaczyć lokalizację na mapie.

Każde nurkowanie było dostosowane do poziomu uprawień, każdy z nas był przydzielany do odpowiedniej grupy, dzięki czemu mogliśmy doświadczać świata podwodnego na takim poziomie na jakim mamy zrobione patenty, nikogo nie stopując.

Jeden z dni nurkowych to była nowość, podwodne muzeum wojskowe. Fajna sprawa, dostępne prawie dla każdego bo pojazdy zatopione są płytko. Jednak mnie i tak bardziej zachwyciły rafy w pobliżu, piękne i pełne barw!

Podsumowując to był świetnie spędzony czas z super ludźmi i bardzo aktywny, wspomnienia zostaną z nami na zawsze. A Was mam nadzieję, że ten wpis zachęci do nurkowania i takich właśnie wypadów.

Jeśli macie jakieś pytania szczegółowe to klasycznie zapraszam na prv!