„Czechy – Dolni Morava”

Czas na kolejny wpis podróżniczy na Blonderce😃🇨🇿

Tym razem chciałam Wam przybliżyć i na wstępie polecić wypad np. na weekend do naszych sąsiadów… do Czech, a dokładnie do Dolni Morava czyli miejsca gdzie jest najdłuższy wiszący most na świecie!

Jedzie się tam 5 godzin, więc fajnie wziąć chociaż jeden nocleg, aby potem na spokojnie z rana iść i korzystać. My wybraliśmy Sport Hotel DM na dwie noce z wyżywieniem. Czyściutki, nieduży hotel ze strefą SPA, położony jest 2,9 km od kolejki. Obsługa bardzo przyjazna, jedzenie przepyszne i duże porcje. Idealny dla chcących odpocząć, mały minus słabo wygłuszone pokoje. Dogadacie się z nimi po czesku lub angielsku, w całej miejscowości nasz język raczej jest mało komu znany.

Stamtąd możecie piechotką jak my iść sobie do kolejki – czas około 40 minut, lub podjechać samochodem lub kursującym tam busikiem. Jeśli chodzi o kolejkę to warto kupić bilety wcześniej przez internet, wychodzi dużo taniej i macie zagwarantowany wjazd bo są limity przyjęcia turystów. My wybraliśmy opcję na 10:30 wyjazd i tak Wam zalecam, unikliśmy wtedy tłumów, które przeraziły mnie jak skończyliśmy nasze zwiedzanie i zjechaliśmy na dół😱

Kupiliśmy pakiet- polecamy go – wjazd kolejką, przejście wiszącym mostem, spacer w koronach drzew, zjazd kolejką mamucią czyli tzw. bobslejem.

Wjazd, to klasyczna kolejka linowo z wagonikami otwartymi na 4 osoby. Na górze nie macie ograniczonego czasu, my widząc małą ilość turystów przy moście zaczęliśmy od niego😃 Muszę przyznać, że faktycznie robi wrażenie na żywo jak na zdjęciach – bajka😃 Lekko się buja podczas chodzenia- ostrzegam jak ktoś ma lęki. Jednak sam w sobie zachwyca, piękne widoki, i ten efekt stać pośrodku gór na takiej wysokości, w spokoju😍 Nikt nikogo nie pośpiesza, można spędzić na nim tyle czasu ile potrzeba, jest limit miejsc, odbijacie się kodem wchodząc na niego i wchodząc – więc bez obaw😃 Most ma 721 metrów długości i wisi na 95 metrach nad ziemią😎

Powrót odbywa się górami, wracacie centralnie do miejsca z którego wyruszyliście mostem. Jest to fajna lekka trasa, nawet pod dzieci czy osoby starsze. Piękne widoki na niej gwarantowane.

Po powrocie zrobiliśmy przerwę na coś do picia☺️ Nie ma tutaj dużo knajpek, więc chwilkę trzeba odczekać na zamówienie nawet przy mniejszym oblężeniu. Po małym odpoczynku ruszyliśmy na ścieżkę widokową zwaną tak „Ścieżką w obłokach” byliśmy już na takiej w Polsce i na Słowacji. Ta podoba mi się bardziej niż nasza, a mniej niż słowacka, czemu? Bo słowacka ma u góry olbrzymią siatkę, ta w Krynicy nie ma jej wcale, a w Czechach ma jej miniaturkę jak na fotce. A fajny efekt na wysokościach wejść na coś takiego😃 Jeśli chodzi o widoki to i Czechy i Słowacja jednakowo mnie zachwyciły👏

Znów po chwili relaksu na górze, ustawiliśmy się w kolejkę na zjazd w dół tzw. Kolejką Mamucią😍 dla fanów adrenaliny to obowiązkowy punkt❗️Nie możecie go przegapić😃 3 kilometry trasy w dół, piękne widoki, prędkość i przy przewyższeniu 364 m pokonasz 25 ultraszybkich zakrętów, obrót o 360° na wysokości 12 m nad ziemią, pętlę w kształcie ósemki, podziemny tunel oraz cztery kładki nad leśnymi ścieżkami – no mówię Wam bajka, krzyczałam momentami do męża hamuj haha

Koszt pakietu na 2 osoby tych wszystkich atrakcji to około 500 zł przy zakupie online.

Klasycznie jeśli macie jakieś szczegółowe pytania piszcie na prv😀

No i klasycznie wpadajcie na relacje na IG bo w nich macie szczegółowo zawsze nasze podróże zrelacjonowane.