„Budapeszt – na długi weekend”

Czas podsumować nasz wypad na 4 dni do Budapesztu😎

Wybraliśmy się w terminie 30.04. do 04.05.2024🙂

Zaraz po pracy we wtorek pojechaliśmy samochodem rodzinnie w 4😁 aby wieczorem być już na miejscu i od rana móc korzystać z uroków Budapesztu😁

Na wstępie przyznam Wam, że to miasto zaskoczyło mnie na plus i to bardzo mocno❗️Zawsze tylko przez nie przejeżdżaliśmy w drodze do jakiegoś celu, a okazało się bardzo nowoczesne, mające ładne zabytki, piękne widoki, super knajpki i kluby, pyszne jedzenie i przemiłych ludzi w nim mieszkających i pracujących👏Serio mogłabym tam kiedyś jeszcze wrócić😁

Spaliśmy w Hotel Medos Budapest polecamy bardzo, hotel położony jest przy urokliwym placu przy którym jest pełno fajnych knajpek i jest on dobrą bazą wypadową do zwiedzania. Wszystkie atrakcje miasta zwiedzaliśmy na piechotę, odległości nie są jakieś duże, według mnie nie ma sensu korzystać z komunikacji lepiej pochodzić i doświadczyć uroków😁Wybraliśmy pokój z widokiem na boczną ulicę, dostaliśmy na najwyższym piętrze – super bo było bardzo cicho i spokojnie. Jeśli chodzi o pokoje to nam trafił się naprawdę duży i ładnie urządzony, podczas pobytu codziennie sprzątany. Wzięliśmy opcję ze śniadaniem, polecamy ją bo jest one treściwe i zawsze coś znajdziecie dla siebie przed zwiedzaniem. Minus mały u nas w pokoju Wi-fi prawie już nie działało🙈 Hotel posiada malutki parking podziemny dodatkowo płatny, trzeba rezerwować wcześniej, ale dobre rozwiązanie, my skorzystaliśmy😊

Poznajcie nasz plan dnia😁

1️⃣nasz pierwszy dzień obejmował kolejno:

Most Łańcuchowy, Basztę Rybacką, Kościół Macieja, Pałac Sandora, Zamek Królewski, Buty na brzegu Dunaju, Rejs Statkiem po Dunaju na zachód słońca i nocną wizytę klubie Szimpla Kert😁

2️⃣drugi dzień kolejno:

Most Elżbiety, Pomnik świętego Gellerta, wejście na górę świętego Gellerta, Most Wolności, Central Market Hall, Wieloryb- Balna, Diabelski młyn – na zachód słońca, Akvarium Klub.

3️⃣trzeci dzień kolejno:

Skwer Wolności, Parlament, Most Małgorzaty, Wyspę Małgorzaty, Bazylikę świętego Stefana, Bibliotekę Uniwersytecką, Wielką Synagogę.

4️⃣czwarty-  śniadanko i powrót do Tarnowa💪

Coś szczegółów z tych dni:

1️⃣

⭐️Dla mnie najpiękniejszym punktem widokowym oraz mającym najfajniejszy klimat jest Baszta Rybacka przy Kościele Macieja, warto usiąść na jej górze w knajpce i napić się Aperol’a i delektować widokiem na miasto, jeśli nie skorzystacie z tej opcji zostaną Wam punkty widokowe niżej lub zza linki.

Również super zaskoczeniem były tereny przy Zamku Królewskim, pełno lokali z przekąskami i dobrymi drinkami, z którymi normalnie można się poruszać. Dj grający przed zamkiem? Jak najbardziej! Super sprawa😁

⭐️Obowiązkowo szwendając się po mieście musicie zjeść tradycyjnego kołacza – polecam wam z cynamonem są obłędne i ważne, aby były ciepłe😍

⭐️ Zachęcam Was do rejsu statkiem na zachód słońca z lampką szampana – fajne przeżycie i piękne widok, my wybraliśmy Duna Cruises. Dlaczego? Bo mieli jedną z mniejszych łodzi i fajnie wystylizowaną, klimatyczną. Trzeba zakupić bilety z wyprzedzeniem, szybko się rozchodzą. Jeśli uda Wam się usiąść na górnym pokładzie to zachwyt z rejsu gwarantowany, piękne widoki Budapeszt o zachodzie słońca i nocą, wszystko pięknie podświetlone, a Parlament oświetlony zachwyca! Na statku jest też normalny bar w którym można zamawiać co dusza zapragnie😃

⭐️Nocą jeśli lubicie nietypowe i klimatyczne kluby/bary musicie wybrać się do Szimpla Kert to miejsce robi niesamowite wrażenie. Kamienice w ruinie przystosowana do lokalu użytkowego, nieodnowione mury jakby się sypały, zieleń wyrasta w różnych mięskach tak jak i mazajki na ścianach. Podświetlenie i DJ nadają klimat temu miejscu, macie tam liczne bary i strefy.

2️⃣

⭐️Góra świętego Gellerta to punkt obowiązkowy w Budapeszcie, dla leniwych da się na nią wyjechać samochodem, my weszliśmy na piechotę, widok z niej macie na cały Budapeszt, jedyny minus, że jak byliśmy szczyt był w remoncie, więc przedzieraliśmy się za innymi ludźmi po krzakach do punktów widokowych i wokół Cytadeli – całkiem fajna dodatkowa atrakcja wyszła z tego🤪.

⭐️Central Market Hall, odwiedziliśmy bo często mają swój urok i można coś samczego kupić, niestety w Budapeszcie kompletnie nas nie zauroczył, byliśmy, zobaczyliśmy, jak dla mnie można ominąć ten punkt.

⭐️Wielotryb, to świetnie położne niby centrum handlowe z masą knajpek, ale jak my byliśmy w środku odbywał się jakiś jubileusz armii i to były mega atrakcje dla zwiedzających za darmo! Nie dość, że można był obejrzeć w różnych salach historie wojska – chodziło się jakby po planie, to można było postrzelać na strzelnicy, skoczyć z wierzy czy polatać symulatorem lotu – a to tylko część atrakcji z których akurat my skorzystaliśmy.

⭐️Diabelski młyn, położone w centrum prawie koło, które ma fajne opcje dla zaoferowania na wypad we dwoje. Możecie wykupić przejażdżkę z pierwszeństwem wejścia, relaksem przy szampanie w strefie obok, i jazdę w wagoniku tylko we dwoje z szampanem. A ta opcja ma jedno okrążenie więcej niż klasyczna – czyli są 4😃– my z niej skorzystaliśmy, na zachód słońca super klimat i widoki- polecam bardzo!

3️⃣

⭐️Tutaj uderzyliśmy na Parlament, robi on super wrażenie. Niestety, okazało się że trzeba z dużym wyprzedzeniem wykupywać jego zwiedzanie w środku, nam nie udało się dwa dni przed zakupić przez internet biletów, było już wszystko wyprzedane na tydzień do przodu:( na miejscu też jest pula biletów, ale okazało się, że zaraz rozchodzi się z samego rana.

⭐️ wyspa Małgorzaty to kolejny fajny punkt na mapie, Idealna jak chcecie pospacerować posiedzieć klimatycznych knajpkach. Znajduje się na niej również fontanna, która co godzine daje pokaz. Gra muzyka a ona jakby tańczy do niej- warto poczekać do pełnej godziny.

⭐️Dla moli książkowych punktem obowiązkowym jest Budapest University Library – ta biblioteka robi wrażenie, wejście jest za darmo😊 główna sala jest przepiękna, zastaniecie w niej uczących się studentów którzy przyzwyczajeni są do turystów i nawet na nas nie zwracają uwagi już.

Budapeszt to również różne fajne ciekawe lokale w których zjecie przepyszna jedzenie, ja Wam tutaj podrzuca kilka w których myśmy byli i które wam polecam lub też nie😅

➕Kiadó Kocsma – lokalna knajpka, ciekawy klimat.

➕Incognito Bar Cafe – było tak dobre, że byliśmy dwa razy😁

➖Pisztácia Cukrászda – okropne jedzenie, nie polecamy przychodzić tu na desery, jak stare sklepowe…

➕➖ Korhely Faloda & Daloda – bardzo długi czas oczekiwania na jedzenie, jedzenie w miarę ale bez szału.

❓ New York Café – byliśmy tylko przed po była tak długa kolejka może kiedyś uda się załapać😅

➕ Street Food Karavan Budapest – fajny klimat, jak lubisz typowe street food to fajne miejsce dla ciebie

➕ Piazza Italia Restaurant & Bar – To trafiliśmy pozostał nas nagły deszczyk, nie jedliśmy, a piliśmy różne alkoholowe. Bardzo miła obsługa i dobre drinki.

➕ Pizza Manufaktura – Klimatyczny lokal polecany, z niedrogą ale bardzo dobrą pizzą.

➕ Rudas Bistro – Świetna restauracja, położona z widokiem na Dunaj, z pysznymi deserami i dobrymi drinkami.

➕ Savoyai terasz – tutaj kupisz przekąski i dobre drinki pod zamkiem Królewskim

➕ Zebra kurtos – obok kościoła Macieja, tu kupisz przepyszne kołacze robione na Twoich oczach, jedne z większych jakie jedliśmy, widzieliśmy na mieście

➕ Halászbástya Étterem – tu obowiązkowo zachęcam się Wam udać ale na samą górę na taras, aby napić się właśnie czegoś na Baszcie Rybackiej z widokiem na Dunaj.

➕ Akvárium Klub – klimatyczne miejsce wieczorem z grającym DJ-em, byliśmy i w dzień w nocy tak na spasowało:)

➕➖ Japanika – lokal z widokiem na Bazylikę św. Stefana, miałam mieszane uczucia co do obsługi lokalu stąd jakoś specjalnie nie polecam, ale jedzenie było dobre.

➕➖ Champs Sziget – lokal na wyspie Małgorzaty, fajnie położony z widokiem na Dunaj, dobrymi i pomysłowymi drinkami, jednak obsługa mało sympatyczna.

Klasycznie macie jakieś pytania piszcie do mnie wiadomości prywatnej, na relacjach znajdziecie jeszcze innych kilka miejsc po których się szwendaliśmy, ale wszystkie Wam wtedy też na nich oznaczałam.

Przyznam szczerze, że myślę że kiedyś jeszcze wrócimy do Budapesztu 💪