„Wiedeń i okolice 05.2023”

Czas na małe podsumowanie naszego wypadu do Austrii, a dokładnie do Wiednia i jego okolic😃

Moja przyjaciółka z podstawówki mieszka w Wiedniu od lat i zaprosiła nas w odwiedziny😃 Nie byliśmy w Wiedniu 11 lat, no ale w końcu się udało ponownie wybrać!

Lecieliśmy z Krakowa w obie strony Ryanair, wszystko czasowo i bez problemu👏 Nie ukrywam, że pogoda lekko pokrzyżowała mam plany, lecz mimo to było aktywnie😃 Angelika z Tomkiem nie dali się nam nudzić! 3 dni zleciały za szybko… jeszcze wrócimy!

Dla mnie najważniejszym punktem była Austriacka Biblioteka Narodowa😱 Powiem Wam krótko to miejsce dla mola książkowego jest magiczne😍Mogłabym tam zamieszkać😅 Niesamowite wrażenie chodzić pośród tych starych zbiorów, chłonąć widok tego wszystkiego! Będąc w Wiedniu musicie tam iść, przebija bibliotekę w Pradze😎

Ogólnie większość dnia spędziliśmy w okolicach Stephansplatz, chodząc po okolicy, przypominając sobie co zwiedzaliśmy 11 lat temu np: posiadłości Sisi -musicie je też zwiedzić koniecznie, zaliczyliśmy też fajne regionalne restauracje, warta polecenia jest Schnitzelwirt52, klimatyczna i z pysznym jedzeniem❗️

Natomiast jeśli chcecie popatrzyć na okolicę z góry to warta Waszej uwagi jest elegancka 57 Restaurant, gdzie pijąc drinka będziecie podziwiać widoki z tarasu położonego na 57 piętrze – mega😃

Na wycieczkę poza miasto wybraliśmy się do Durnstein, nasi znajomi idealnie wyczuli co lubimy😍Klimatyczne miasteczko pokochałam od razu, tutaj poczujecie prawdziwą Austrię, wąskie uliczki, urocze domy oraz wszędzie knajpki z pysznym regionalnym winkiem i nalewkami z moreli😃

A tu u zbocza gór, myśmy zrobili małą traskę na mniejszą z nich, na której znajdują się ruiny zamku Burgriun – fajne widoki ze szczytu😃 a po tej wycieczce zatrzymaliśmy się ma pyszny obiadek w Alter Klosterkeller, pięknie położona restauracja, której ogród otoczony krzewami winogron – cudny klimat. A na koniec zwiedzania odwiedziliśmy tamtejszą winiarnię Domaene Wachau i degustowaliśmy lokalne wina😃 wrócimy kiedyś tutaj jeszcze na zwiedzanie podziemi😍

Jeśli chodzi o Wiedeń to zalecam zaliczyć Wam Prater w dzień i w nocy😃 wtedy i wtedy ma on swój zupełnie inny, ale również super klimat😃 Tym razem nocą połaziliśmy po domach strachu, pojeździliśmy na gokartach oraz pierwszy raz poszliśmy na Riesenrad czyli diabelski młyn – widok z niego nocą bajka, obowiązkowo Wam polecam!

Ostatni dzień pobytu przywitał nas mocnym deszczem… pojechaliśmy zjeść pyszne ciacho na Kahlenberg – niestety widoków było brak, jednak lata temu byliśmy tam przy pięknym słoneczku- więc zalecam Wam ten punkt na mapie😃 a jeśli kochacie pizze to Pizzeria Disco Volante w Wiedniu jest idealna dla Was, ale jest tak rozchwytywana że bez wcześniejszej rezerwacji nie wciśniecie się😅

Klasycznie jeśli macie jakieś szczegółowe pytania piszcie na prv😀

No i klasycznie wpadajcie na relacje na IG bo w nich macie szczegółowo zawsze nasze podróże zrelacjonowane.